28. marraskuuta 2013

Sören Olsson & Anders Jacobsson: Bert och data-dejten


Sören Olsson & Anders Jacobsson: Bert och data-dejten
Barnbolaget 2011
Uppläsare: Sören Olsson

Bert och data-dejten är svensk ungdomsbok, som hör till serien Berts dagböcker.

Bert försöker vara social, men alla hans kompisar sitter bara vid datoren. Sedan börjar han också surfa på nätet och träffar där en flicka. Han tror att han älskar både sin verkliga flickvän och internetflickan, men försöker förklara till sig själv, att vad händer på nätet är inte verkligt.

Det var flera år sedan när har jag sist läst Berts dagböcker. Sedan jag märkte att det finns många delar som finns inte på finska. Den här var alltså första delen aldrig, som jag har läst (lyssnat) på svenska. Jag vet att Bert har många fans här, men jag har aldrig hört till dem. Boken var bättre än jag tänkte, men jag kan inte säga om böckerna har förändrats till bättre håll eller om jag har själv förändrat.

(Ruotsalainen nuortenkirja. Kuuluu Bertin päiväkirjat -sarjaan, muttei ole suomennettu.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti