4. marraskuuta 2013

Astrid Lindgren: På rymmen med Pippi Långstrump



Astrid Lindgren: På rymmen med Pippi Långstrump
Rabén & Sjögren 2005
Bilder: Bo-Erik Gyberg

På rymmen med Pippi Långstrump är en svensk bilderbok.

Tommy och Annika vill rymma hemifrån. Pippi lovar komma med dem och allt är mer roligt då.

På rymmen med Pippi Långstrump är en av mina favoritfilmer. Därför tycker jag också om boken så mycket. Andan i boken är litet olik än i andra Pippi-böcker. Det beror kanske på filmen: jag tror att boken baserar sig till filmen och inte tvärtom. Också bilder är från filmen.

Jag har inte läst boken när jag var barn, så jag har ingen aning vad yngre Pippi-fans tycker om den.

(Ruotsalainen kuvakirja. Julkaistu suomeksi nimellä Peppi Pitkätossu karkuteillä.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti