16. joulukuuta 2013

Katarina Mazetti: Spöken och spioner



Katarina Mazetti: Spöken och spioner
Ordfront Ljud 2013
Uppläsare: Katarina Mazetti

Boken berättar om fyra kusiner, som är på sommarlovet hos sitt moster som bor i skärgård. De märker att på ön finns någon annan och barnen misstänker bl.a. spöken och spioner.

Den här var alltså en riktig äventyrsbok som passar både för flickor och pojkar. Äventyrsböcker har varit min favoritgenre inom barnböcker sedan jag var barn. Jag tyckte om boken ganska mycket och ska läsa (eller lyssna) också andra delar från serien.

Jag har läst tidigare några Katarina Mazettis vuxenböcker och den här var första av hennes barnböcker för mig. Hon hade läst boken själv på ljudboksversionen och jag tyckte om hennes röst och levande stil.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti